توسعه آموزش آمار برای پاسخگویی به نیاز علمی دانشجویان دریانوردی
کد مقاله : 1014-STATEDU4TH
نویسندگان
کسری پورکرمانی *
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
چکیده مقاله
چالش های فراوانی بر سر یادگیری آن قسمت از نیازهای آماری برای دانشجویان علوم دریایی وجود دارد و دوره هایی با محتوی تجزیه و تحلیل دریانوردی یعنی تحقیق علمی از فرآیندهای دریانوردی با استفاده از تکنیک‌های آماری و تجزیه و تحلیل طراحی شده است. این مقاله بر توسعه برنامه اتخاذ شده و بر یک رویکرد سازنده برای یادگیری تمرکز خواهد کرد. این نظریه دانش آموزان را در مرکز فرآیند یادگیری قرار می دهد، که به موجب آن دانش خود را میسازند‌ تا قابلیت های هدایت کشتی را بیاموزد و این در تضاد کامل با رویکردهای آموزشی است که معمولاً معلم را در مرکز فرآیند یادگیری قرار میدهد‌ .یک عامل قابل توجه شناخته شده به عنوان ایجاد ترس و ترس در میان دانش آموزان و دانشجویان دریانوردی عدم وجود سابقه آموزشی است این نگرانی‌ها همچنان در بسیاری از موارد ادامه می‌یابد و حتی افزایش می‌یابد. اضطراب نسبت به ریاضیات و آمار میتواند‌ دانشجویان دریانوردی را از مطالعه این موضوعات منصرف کند و آنها را در طیف وسیعی از موضوعات آموزش عالی که نیاز به مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها دارند، آماده نکند.
کلیدواژه ها
نیازهای آماری، دریانوردی، دانشجو محور، دانش آموزان دریانوردی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر