آموزش مفهوم «میانه» به دانشآموزان با بهرهگیری از هوش مصنوعی |
کد مقاله : 1035-STATEDU4TH |
نویسندگان |
ریحانه نیکنام *، نرگس یافتیان گروه ریاضی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی |
چکیده مقاله |
از آنجا که اهمیت تفکر و سواد آماری برای شهروندان را در جوامع امروزی نمیتوان نادیده گرفت، لزوم اثربخشی و افزایش کیفیت فرآیند تدریس مباحث آماری در مدارس افزایش مییابد، لذا معلمان توانمند سعی دارند تا با توسعه دانشِ آماری و مهارتهای خویش در تفکر و سواد آماری و همچنین استفاده از فناوری، نقش بهتری را در تربیت آماری دانشآموزان ایفا کنند. هوش مصنوعی از جمله فناوریهاییست که به پیشبرد شیوههای آموزشی نوآورانه و مؤثرتر کمک میکند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی قابلیتهایی مثل ارائه سناریوی تدریس و طراحی فعالیتهای علمی و بازیها را پیش روی معلمان قرار میدهند، میتوانند مسیر تدریس آمار را کیفیت بخشیده و پیمودن آن را سادهتر سازند. در مقاله مروری حاضر، تعدادی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایرانی و خارجی مورد مطالعه قرار میگیرند تا معلمان با آنها آشنا شده و پس از گزینش دقیق اطلاعات ارائه شده توسط این ابزارها، آنها را در روش تدریس خودشان بگنجانند. |
کلیدواژه ها |
آموزش آمار، هوش مصنوعی، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، میانه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |